Mouse Mischief

Woordenschat les met Mouse Mischief

Vandaag heb ik mijn woordenschatles geintroduceerd met Mouse Mischief. Ik heb vijf groepjes in mijn klas. Deze groepjes hadden allemaal een muis. Dan had ik op het bord een woord geschreven en daaronder 4 verschillende betekenissen. De leerlingen moesten de goede betekenis aanklikken.

Eerst had ik aan de leerlingen uitgelegd dat we het over het bewaren van eten gingen hebben. Daarna heb ik alle woorden laten zien aan de kinderen in een PowerPoint. De leerlingen mochten toen al overleggen in de groepjes wat de woorden betekende. Daarna heb ik de quiz gestart waarbij ik het programma Mouse Mischief heb gebruikt zodat alle leerlingen de goede betekenis van de woorden konden aanklikken.

Dit is een leuke manier om de woordenschat les te introduceren. Ook zou je via deze manier de les op een leuke manier kunnen afsluiten. De leerlingen vonden het heel erg leuk en waren enthousiast. Ze wilden dit altijd wel en vroegen of dit ook woordenschat was. Dat is natuurlijk de bedoeling. Les geven op een leuke manier waardoor de leerlingen niet weten dat ze les krijgen.

20121015-193243.jpg

20121015-193256.jpg

20121015-193308.jpg

Geef een reactie

